עמוד הבית / חדשנות / קאן אם טרקסטר – טרקטור משא האולטימטיבי

קאן אם טרקסטר – טרקטור משא האולטימטיבי


קבלו את טרקטור המשא של חברת קאן-אם * יצאנו למבחן ראשון בכלי שמציב סטנדרטים חדשים בקטגוריה

קו למושב

הדבר הראשון שאני שם לב אליו, הוא השקט שבתא הנוסעים. הרעש המטרטר והמעיק שבדרך כלל מאפיין כלים דומים, לא קיים ב"טרקסטר" הודות למיקום המנוע הרחק מאחור מתחת לארגז המטען שבולם את הרעשים והחום הנפלטים מהמנוע, ומונע מהם להגיע לתא הנוסעים. הדבר השני הוא המראה הכללי של הטרקסטר – מראה של כלי אגרסיבי ומהודק שבא לעבוד וגם עושה את זה, כפי שיתברר בהמשך, טוב מכולם.

הטרקסטר - עושה את העבודה מעל ומעבר בלי קושי
הטרקסטר – עושה את העבודה מעל ומעבר בלי קושי
הטרקסטר הוא טרקטור משא מתוצרת קאן-אם הקנדית, החברה המובילה בעולם ביצור רכבי שטח, טרקטורונים, אופנועי ים, אופנועי שלג וכו'. בניגוד לרוב הכלים שחברת קאן-אם מייצרת לשימושי פאן וספורט, הטרקסטר הוא כלי עבודה נטו שמיועד לנסוע בכל דרך חקלאית עם או בלי מטען עליו כולל יכולת גרירה.

פרטים טכניים
בקרבו של הטרקסטר שוכן מנוע בנזין בעל שני צילינדרים בתצורת V 4 פעימות מתוצרת "רוטקס" בנפח 800 סמ"ק, המפיק 50 כוחות סוס. המנוע מקורר מים ונהנה ממערכת הזרקת דלק אלקטרונית EFI ומצערת ITC חכמה (Intelligent Throttle Control) להשגת צריכת דלק נמוכה. הכוח עובר לגלגלים באמצעות תיבת הילוכים רציפה. לכלי יש אפשרויות הנעה קדמית או כפולה לכל ארבעת הגלגלים עם דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה ואחורי מכאני מלא ננעל, כאשר אפשר לבחור בנסיעה בכל סוג הנעה אם או בלי נעילות דיפרנציאל, מה שמאפשר בחירה באופציית התנועה הטובה ביותר בהתאם לתנאי השטח והמשקל, תוך חיסכון בדלק והימנעות מבלאי מיותר. יחסי העברה גדולים מעניקים לכלי מומנט גבוה בסל"ד נמוך לטובת עבודה במאמץ דוגמת נשיאה או גרירה של מטען ועגלות כבדות. אגב, מטענים וגרירה, הטרקסטר בעל כושר ההעמסה כולל מעל 700 ק"ג ויכולת גרירה עד 908 ק"ג. עם מרווח גחון של 28 ס"מ, קוטר חישוק 14 אינץ', צמיגי 27 אינץ' ply 8 של מקסיס ומערכת מתלים נפרדת לכל גלגל, גם קל להבין את יכולת העבירות הבלתי מתפשרת וכושר העבודה הגבוה של הכלי כשלכל אלה צריך להוסיף גם את רדיוס הסיבוב המצוין של הכלי שעומד על 399 ס"מ המאפשר תמרון קל בכל מקום.

תא נוסעים
התא מרווח מאוד, מאובזר ומשוכלל ובעל איכות חומרים והרכבה גבוהים בנוסף לשפע של מקומות ותאי אחסון בשפע לכל צורך. לנהג ולנוסע ממתין מושב מאוד נוח, כאשר זה של הנהג נע על מסילה להתאמה אישית ומושב הנוסע אף מתקפל במקרה הצורך, וביניהם ישנו תא חפצים רחב עם מקום לכוסות קפה ושקע טעינה V12.
ההגה נוח ובעל יכולת כיוונון למעלה או למטה כדי להשיג מצב אחיזה אידיאלי בהתאם לנוחות האישית של כל נהג. על הדשבורד מותקן לוח מחוונים דיגיטלי גדול וברור והכניסה והיציאה אל ומתוך תא הנוסעים, קלה ונוחה מאוד הודות לפתח הרחב משני הצדדים. שדה הראיה רחב מאוד לכל כיוון.

בדרך למושב
שלב הנסיעה הוא המעניין ביותר והוא "סוגר" כל פינה ושאלה בקשר ליכולות והשימושיות של הכלי. במשך שעות אני נוסע בו בכל דרך, כבושה או שטח ובכולן הוא נענה לאתגר ומתאים את עצמו לצרכים. אני מעמיס אותו עד קצה יכולתו והוא עולה עליות בלי מאמץ ויורד ירידות על כוח בלימת מונע בלי להתדרדר. אני גורר עגלות, נכנס לקוליסים עמוקים, פורץ דרכים או מסתובב בין שורות המטעים ובכל מקום והטרקסטר מגיב בדיוק לצרכים ועושה את העבודה מעל ומעבר בלי קושי.
הקאן-אם טרקסטר מיובא לארץ ע" חברת עופר אבניר ומוצע בשתי גרסאות: TRAXTER HD8 וגרסת PRO. כולל אבזור מקורי של היצרן – שמשה קדמית (נפתחת טלסקופית) וגגון. בגרסת ה-PRO מתווספים לאבזור גם כננת 4,500 ליברות, צידנית נשלפת (41 ל') מתחת למושב והגה כוח DPS. ברשימת האביזרים הנלווים: סגירת חורף הרמטית ועוד. מחיר גרסת ה-HD8 הוא 65,800 לא כולל מע"מ ושל גרסת ה-PRO המאובזרת, 72,650 שקלים לא כולל מע"מ. האחריות על הכלי היא לשנתיים' ללא הגבלת שעות וטפול נעשה כל 200 שעות או 3,000 ק"מ, הראשון מביניהם.

הטרקסטר – עושה את העבודה מעל ומעבר בלי קושי

אודות admin

עשוי לעניין אותך

עמי ארנין

השפעת צינון פרות יבשות על ביצועיהן בתחלובה העוקבת

סיכום ניסוי 2016 ד"ר עמי ארנין, ד"ר איתי עסיס, ד"ר בני שריר, ד"ר מיכאל ואן …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>