עמוד הבית / קרקעות ובנייה / קרקעות / שדה התעופה המשלים כנראה יוקם ברמת דוד

שדה התעופה המשלים כנראה יוקם ברמת דוד

כך מעריך יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, לאור ההתנגדות הנחרצת של חיל האוויר ומשרד הביטחון, להקמתו בנבטים * כבל קרא לראשי הרשויות הנאבקים בהחלטה, להתחיל לפעול בקרב מפלגותיהם לשינוי * בקרוב יבוצע תסקיר השפעה על הסביבה שימליץ בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה היכן כדאי להקים את השדה

בשבוע שעבר קיימה ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ איתן כבל, דיון חשוב על מיקום שדה התעופה הבינלאומי המשלים. בדיון השתתפו חברי כנסת רבים וראשי רשויות מהצפון ומהדרום. כולם כאחד תמכו בחלופת נבטים, אולם יו"ר הוועדה, ח"כ כבל, מעריך כי לפי שעה נראה כי השדה יוקם ברמת דוד, בשל ההתנגדות הנחרצת של חיל האוויר ומערכת הביטחון להקמתו בנבטים.

 איציק חולבסקי בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת (צילום: דוברות מגידו)

איציק חולבסקי בדיון בוועדת הכלכלה בכנסת (צילום: דוברות מגידו)
ראשי המועצות מהצפון: מגידו, רמת ישי, טבעון ועמק יזרעאל נשאו דברים בדיון. איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו, הדגיש בדבריו את האבסורד בזיגזג של המדינה בתשע השנים האחרונות לגבי מיקום השדה.צפון הנגב הוא המקום הנכון לשדה נוסף מבחינה לאומית, ערכית, דמוגרפית, גאוגרפית וסביבתית! זה לא מאבק " נימבי" אלא מאבק על יישוב ואכלוס הנגב מול הרס וחורבן עמק יזרעאל," הדגיש חולבסקי.
נציג משרד הביטחון אמר בדיון שצה"ל פועל על פי מדיניות הממשלה. משרד הביטחון תומך בפיתוח הנגב אך סבור שהשדה צריך להיות בצפון. הצבא יעשה מה שתחליט הממשלה.
אילנה שפרן, בכירה במינהל התכנון, הדגישה שהמדינה חייבת פתרון " למחר בבוקר". לדברי שפרן, נבטים עדיפה סביבתית אך נחותה מכל הבחינות האחרות וכי המועצה הארצית מקדמת בדיקת שני שדות פוטנציאליים (נבטים ורמת דוד). חולבסקי הגיב לדבריה ואמר שצריך לתכנן 50 שנה קדימה וששני השדות המתאימים הם – נבטים ונתב"ג.
בדברי הסיכום אמר יו"ר הועדה, ח"כ איתן כבל: "יש כאן שני אלמנטים מרכזיים: עמדת חיל האוויר ומערכת הביטחון והשיקול הלאומי-כלכלי, התואם את עמדתי האישית בעד נבטים. החזון הלאומי והכלכלי מחייב להקים את השדה בנגב. אני מתכוון לזמן לישיבה את מפקדי חיל אויר לשעבר. ראשי הרשויות צריכים לפעול מול המפלגות שלהם. כמו כן, אני אוסיף סעיף נוסף לבקשת איציק חולבסקי, ראש מועצת מגידו, לקיים בוועדה דיון כלכלי על כדאיות מיקום השדה."
לאחר הדיון אמר ח"כ כבל, כי לפי שעה נראה שהשדה יוקם ברמת דוד ולא בנבטים. למרות שתמיכתי היא מוחלטת בהקמת השדה המשלים בנבטים אני ריאליסטי. אני מאלה שטוענים שהעובדה שחיל האוויר אומר שצריך לנהוג באופן מסוים, היא לא סיבה מספיק טובה כדי לעבור לדום. יש יותר מדי דברים שאומרים בחשאיות וכשזו מתפוגגת, מסתבר שהיו עוד 1,001 אפשרויות אחרות שלא נבחנו."
כבל סיפר כי נפגש עם אחד ממפקדי חיל האוויר הבכירים לשעבר והאחרון אמר לו כי אין כל בעיה לקבוע שהשדה יוקם בנבטים: "בסופו של דבר, אם נרצה או לא נרצה, יקום בנגב שדה תעופה גדול כי אנחנו מקווים שמדינת ישראל תתרחב ותפרח ולא תיתקע בין חדרה לגדרה. הנושא הזה הוא דרמטי עבור ראשי הרשויות בדרום, בעמק יזרעאל ובצפון – כל אחד מהמקום שבו האינטרסים שלו מתאחדים עם אלו של האחרים. במאבק הזה פועלים ראשי רשויות מכל הקשת הפוליטית, והם צריכים להפיק מזה את הכוח הפוליטי שלהם."
ח"כ כבל קרא בדיון לראשי המועצות בצפון ובנגב, הקוראים להקמת השדה המשלים בנבטים – להתחיל ולפעול בתוך המפלגות שלהם לשינוי ההחלטה. לדבריו, אין די בדיבורים ובקמפיינים אלא צריך לפעול בקרב מקבלי ההחלטות וברמה המפלגתית כדי לשנות את הגזירה.
המשרד להגנת הסביבה עתיד לבצע תסקיר השפעה על הסביבה, בסיומו ימליץ בפני המועצה הארצית לתכנון ובנייה היכן כדאי להקים את השדה. ראשי הרשויות תולים תקוות בסקר הזה, אולם לדברי ח"כ כבל: "כל מה שנעשה וייעשה נועד אך ורק כדי לסובב להם את הראש. אם ראשי הרשויות לא יפעילו את כוחם הפוליטי – שדה התעופה עלול לקום ברמת דוד."

אודות admin

עשוי לעניין אותך

עמי ארנין

השפעת צינון פרות יבשות על ביצועיהן בתחלובה העוקבת

סיכום ניסוי 2016 ד"ר עמי ארנין, ד"ר איתי עסיס, ד"ר בני שריר, ד"ר מיכאל ואן …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>